فرهنگ کشور سوئیس

نویسنده : ابوالفضل نیکومرام

در این مقاله به سراغ یکی از کوهستانی ترین کشورهای اروپا و همچنین یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می رویم!

کشوری به وسعت ۳۹٬۹۹۷ کیلومتر مربع که با کشورهای اتریش، فرانسه، ایتالیا، لیختن‌اشتاین و آلمان همسایه می‌باشد و از معروف ترین سوغاتی های می توان به شکلات اشاره کرد ، البته نباید از ساعت مچی های شیک و معروف و چاقوهای ویکتورینوکس هم غافل شد!

اگر بخواهیم کمی دقیق تر اشاره کنیم باید به دوران کودکی خود برگردیم و کارتون هایدی و بچه‌های کوه آلپ را به خاطر بیاوریم، رمانی که توسط یک نویسنده متولد همین کشور نوشته شده و در کل جهان شخصیتی شناخته شده است به شکلی که بسیاری از مسافران مجموعه کتاب های هایدی را به عنوان سوغاتی خریداری می کنند!

با توجه به همه توصیفات بالا تنها یک کشور به ذهنمان خطور می کند:

فرهنگ

مارکوپولو

مارکوپولو

مانند یک ساعت، دقیق!

سوئیس کشوری فوق العاده زیبا با چشم اندازهای بی نظیر که به واسطه طبیعت بکر و رویایی اش به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شده است. اما جذابیت های این کشور تنها به منظره های طبیعی چشم نوازش ختم نمی شود!

بیایید تا باهم گشتی بزنیم و با فرهنگ جذاب سوئیسی ها آشنا شویم.

سوئیس کشوری با فرهنگهای متنوع هست که یکی از دلایل اصلی آن حرف زدن به چهار زبان اصلی در این کشور است به همین جهت، زیاد تعجب آور نیست که آداب و رسوم از یک منطقه به منطقه ای دیگر متفاوت باشد، اما با وجود این تفاوت ها مردم آن در بعضی موارد هم عقیده هستند و خود را ملزم به رعایت آن میدانند.

بهتر است برای توضیح با یک سوال شروع کنیم.

مارکوپولو

تا به حال چیزی در مورد ساعت های سوئیسی شنیده اید!؟ این ساعت ها به ظرافت ، طراحی شیک و دقیق بودنشان معروف هستند. مردم سوئیس هم وقت شناسی را ارزش میدانند و آن را با دقت اجرا می کنند و دیر رسیدن سر قرار را نوعی بی ادبی تلقی می کنند.

همچنین بسیار متواضع هستند و قانون مداری را بخش مهمی از زندگی و روابط اجتماعی خود می دانند. و جلوه این خصوصیت را می توانید هنگام رانندگی این افراد متوجه شوید . آنها به فرهنگ و میراث غنی خود بسیار احترام می گذارند و همچنان آداب و رسوم بومی این کشور در نقاط مختلف آن دیده می شود.

سوئیس به سبک عجیب!

سوئیسی ها، مردمی شاد، با امید زندگی بالا و آرامش طلب هستند و به همین خاطر یکی از قوانین این کشور که در ابتدا خیلی عجیب به نظر می رسد، ممنوعیت کوتاه کردن چمن ها در روز یکشنبه است!

اما چرا؟ حتما می دانید که یکشنبه ها در سوئیس تعطیل می باشد می باشد و روز استراحت مردم است،پس شما نباید باعث آلودگی صوتی شوید و بهتر است آن را به روزهای بعدی موکول کنید، در این روز شما حتی نباید دوچرخه سواری کنید و یا لباس های خود را بیرون روی بند بیاندازید درواقع این قوانین در راستای کمپین مقابله با «سر و صدای زیاد» وضع شده اند!

جالب است بدانید مردم این کشور به شدت پایبند به خوردن شکلات و پنیر به عنوان میان وعده هستند. سوییسی ها بیش از مردمان کشورهای دیگر شکلات مصرف می کنند و به طور متوسط سالی 11.3 کیلوگرم میخورند!

در سوئیس هرساله مسابقات و جشن های زیادی مانند: سالن نو، جشنواره جهانی برفی گریندلواد، جشنواره ملی بالن، فستیوال پالئو، فستیوال پشم چینی هات ویل، کارناوال بازل ، فستیوال موسیقی کلاسیک اینترلاکن و... برگزار می شود که هریک جذابیت و سبک خاص خود را دارند.

شایان ذکر است که سوییس دومین کشور جهان با بالاترین طول عمر است. به طور متوسط سوییسی ها 83.4 سال عمر می کنند.

مارکوپولو

مارکوپولو

مارکوپولو

خرج و مخارج زندگی

خرج و مخارج زندگی در این کشور بسیار بالا و هزینه بر است! اما حقوق افراد هم نسبتا بالاست و مشکلی جدی برای شهروندان محسوب نمی شود.با وجود هزینه های بالا و پرخرج بودن زندگی در سوئیس، اختلاف طبقاتی مثل کشور های دیگر زیاد پر رنگ نیست و همه تقریبا در رفاه و شرایط مطلوبی به سر می برند. دلیل پایداری و توسعه عالی این کشور آزادی سیاسی و اقتصادی آن است.

سخن پایانی

اگر شما هم قصد سفر به این کشور زیبا را دارید میتوانید با هریک از کانال های ارتباطی زیر با مشاوران ما در تماس باشید

☎️02141613

داخلی 301

صفحه اینستاگرام مارکوپولو

marcopolo_tour