گلدکوست بریزبن ، زیباترین منطقه‌ در استرالیا

نویسنده : محمود مزارعی

گلدکوست بریزبن ، یکی از زیباترین شهرهای استرالیاست. گلدکوست به معنای ساحل طلایی است و شهری ساحلی در ایالت کوئینزلند استرالیا به شمار می‌رود.

گلدکوست بریزبن از کولنگاتا تا ساوت پورت در ساحل جنوب شرقی کوئینزلند کشیده شده و شهری رویایی برای سفری منحصربه فرد است. از این رو اگر برای تعطیلات خود سفر به استرالیا را پیش رو دارید، گلدکوست بریزبن را با جاذبه‌هایی فراموش نشدنی در خاطر خود داشته باشید. در این مقاله برای آشنایی بیشتر با گلدکوست بریزبن همراه ما باشید.

مشخصات اولیه‌ی گلدکوست بریزبن

گلدکوست یکی از شهرهای اقماری بریزبن است. این شهرکه ششمین شهر پرجمعیت استرالیا و دومین شهر بزرگ ایالت کوئینزلند به شمار می‌رود، تا مرکز شهر بریزبن در حدود ۴۲ کیلومتر فاصله دارد. گلدکوست که در جنوب شرقى ترین نقطه ایالت کوئینزلند واقع شده، به دلیل برخورداری از سواحل زیبای طلایی رنگ، امواج خروشان اقیانوس که برای موج سواری بسیار مساعد است و همچنین آسمان خراش‌هایی که در سواحل آن سر به فلک کشیده‌اند، برای سفری خاطره انگیز بسیار مساعد است.

گلدکوست بریزبن با وسعتی بیش از ۷۰ کیلومترمربع از زیباترین سواحل استرالیا و همچنین جهان است که هرساله گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند. شایان ذکر است که سواحل زیبای گلدکوست بریزبن در حدود ۳۰۰ روز از سال هوایی آفتابی دارد و از این رو محیطی مناسب و جذاب برای گردش و تفریح در میان گردشگران است.

پیشینه‌ی گلدکوست

گلدکوست بریزبن زیستگاه بومیان استرالیا در اداوار گذشته به شمار می‌رفته‌است. اما این منطقه با برخورداری از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری فوق العاده، سواحلی با ماسه‌های طلایی رنگ، آب و هوای نیمه حاره‌ای و … به مرکزی برای تفریح شهروندان بریزبن مبدل شد. پس از آن نیز با فروش املاک و ساخت آسمان خراش‌های سربه فلک کشیده، ‌این شهر به شهرتی جهانی دست یافت. از این رو می‌توان گفت که شهرنشینی در این منطقه از اواسط قرن بیستم میلادی رشد چشمگیری داشته‌است.

جمعیت گلدکوست بریزبن

گلدکوست طبق سرشماری سال ۲۰۰۶ بیش از ۵۰۰٫۰۰۰ نفر جمعیت داشته است. از این رو دومین شهر بزرگ ایالت کوئینزلند و ششمین شهر پر جمعیت استرالیاست.

موقعیت جغرافیایی

گلدکوست از شمال به بریزبن از جنوب به ایالت نیوساوت ولز و از شرق به اقیانوس آرم و از غرب به رشته کوه‌هایی بزرگ منتهی می‌شود.

اقلیم گلدکوست بریزبن

این منطقه اقلیمی نیمه گرمسیری و مرطوب دارد. از این رو زمستان‌هایی مطبوع و خنک و تابستان‌هایی گرم و مرطوب را به خود اختصاص داده‌است.

سواحل معروف گلدکوست

سواحل سرفرز پردایس (بهشت موج‌سواران) معروف ترین ساحل این منطقه است که به دلیل برخورداری از موج‌هایی بلند در اکثر روزهای سال، امکان موج‌سواری را برای علاقه‌مندان این رشته فراهم ساخته است. به هنگام شب بیشتر منطقه‌ی این ساحل زیبا نورپردازی شده تا گشت و گذار شبانه‌ی شهروندان و گردشگران را با مشکل مواجه نکند. فروشندگان نیز در برخی روزهای آخر هفته که شامل شب چهارشنبه، جمعه و یکشنبه است،‌ غرفه‌هایی را برای فروش اجناس خود همچون زیرورآلات، لباس و انواع سوغاتی‌ها در این ساحل زیبا برپا می‌کنند که خود یکی از جاذبه‌های منحصربه فرد این منطقه به شمار می‌رود.

مِین بیچ (Main Beach) یا ساحل اصلی، مِرمِید بیچ (Mermaid beach) یا ساحل پری دریایی، پالم بیچ (Palm Beach) یا ساحل نخل، بِرُد بیچ (Broadbeach) یا ساحل گسترده و … نیز از دیگر سواحل مشهور گلدکوست بریزبن است که بازدید از آن‌ها بسیار فوق العاده است.

مناطق گردشگری منحصربه فرد گلدکوست استرالیا

گلدکوست جاذبه‌های بسیار زیبایی را در خود جای داده که هرکدام به نوبه‌ی خود جذاب و فوق العاده هستند. در زیر به برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های گلدکوست اشاره می کنیم.

اسکای پوینت

اسکای پوینت در هتل معاصر Q1 قرار دارد. این هتل بلندترین برج مسکونی استرالیا است که مناظری خیره کننده را پیش روی چشمان گردشگران قرار می‌دهد. شما در این برج می‌توانید به سکوی تماشای شهر اسکای پوینت که در طبقه‌ی ۷۷ قرار دارد مراجعه کرده و مناظری فوق العاده زیبا از گلدکوست را از بالاترین نقطه‌ی منطقه مشاهده نمایید.

اسکای پوینت کلایم نیز در این برج امکان دسترسی به ارتفاع ۲۷۰ متری را برای گردشگران فراهم ساخته که هزینه‌های جداگانه دارد. از این رو اگر به دنبال دیدن مناظری زیبا و خلق عکس‌هایی منحصربه فرد از گلدکوست بریزبن هستید، حتماً به اسکای پوینت سری بزنید.

. خیابان کاویل

خیابان کاویل

از دیگر مناطق دیدنی گلدکوست می‌توان خیابان کاویل را نام برد. در این خیابان انواع مراکز خرید به چشم می‌خورد. مرکز خرید کاویل یکی از مهم‌ترین این مراکز خرید است که با درختانی همچون نخل و کاج مطبق تزئین شده‌است. این مرکز خرید رستوران و فروشگاه‌های بسیاری را در خود جای داده‌است. سنترو سرفرز پارادایس نیز دیگر مرکز خرید مشهور این خیابان است.

دنیای دریایی

دنیای دریایی بزرگ‌ترین پارک آبی استرالیا است که هر روزه افراد بسیاری در سنین مختلف را جذب خود می کند. اجرای منحصربه فرد دلفین‌ها، شیرهای آبی از جذابیت‌های این پارک آبی است. در این پارک حیوانات دیگری نظیر خرس قطبی، پنگوئن، ماهی‌های استوایی، کوسه‌هایی کوچک و … نیز به چشم می‌خورند که جذابیت‌های این پارک را دوچندان کرده‌اند.

دنیای فیلم‌ برادران وارنر

دیدار با ابر قهرمان‌ها، سوار شدن ترن هوایی، بازی‌های سه بعدی، شهربازی مختص کودکان و … از جذابیت‌های دنیای فیلم برادران وارنر است.

پارک ملی لمینگتون

این پارک ملی که بر روی تپه‌ای سرسبز واقع شده از جمله میراث جهانی به شمار می‌رود و با جنگل‌هایی زیبا، باران‌هایی فراموش نشدنی، حیات وحشی بی‌نظیر و آبشارهایی متعدد زبانزد خاص و عام است. در این پارک بیش از ۱۹۰ گونه‌ از پرندگان زندگی می‌کنند که طوطی‌های آن بسیار مشهورند.

سایر مناطق دیدنی گلدکوست بریزبن

در این منطقه دیدنی‌هایی بسیاری وجود دارد که هر کدام جذابیت‌های مخصوص به خود دارند.

. پارک ملی بِرلی هِد

. پارک ملی تمبورین

. پارک ملی اسپرینگ بروک

. پارک ملی بِرلی هِد

. پارک دریم ورلد

. منطقه‌ی زیبای کولنگاتا

. منطقه حفاظت شده کارمبن و …

از این رو با سفر به گلدکوست بریزبن دنیایی جدید را با دیدنی‌هایی منحصربه فرد تجربه کنید.